Geschiedenis

Over Haafs
In 1994 startten Wilfred Haafs en zijn echtgenote Petra den Otter hun eerste bakkerij/annex winkel in Haren (Gr). Wilfred, afkomstig uit het Gelderse Didam, en Petra, dochter van banketbakker den Otter uit Groningen, hadden beiden al de nodige ervaring in het bakkersvak.

Zij besloten dan ook nog in hetzelfde jaar dat zij elkaar tijdens een wintersportvakantie leerden kennen voor zichzelf te beginnen met hun zaak aan het Raadhuisplein in het mooie Haren, dat was dus in 1994.

De zaken gingen voorspoedig en in 1998 deed de gelegenheid zich voor een buurtwinkel in de Anjerlaan te starten. Door de alsmaar groeiende omzet werd de capaciteit van de bakkerij bij de winkel aan het Raadhuisplein ontoereikend en werd in 2000 besloten een separate bakkerij te bouwen aan de Oude Middelhorst in Haren.

In januari 2016, werd een winkel in Vries overgenomen. Verder is er een samenwerkingsverband met een diverse andere winkels.

De totale personele bezetting bedraagt momenteel ca. 15 fte, verdeeld over een kleine 20 personen die gedeeltelijk part-time werken. De aansturing van het bedrijf vindt hoofdzakelijk plaats vanuit de vestiging aan het Raadhuisplein.

Kwaliteit, klantgerichtheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Kwaliteit, klantgerichtheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staan hoog in het vaandel en zijn de bouwstenen voor een succesvolle bedrijfsvoering. De kwaliteit uit zich o.a. in het feit dat Wilfred, reeds in het bezit ven een goedgevulde prijzenkast dankzij zijn veelvuldige deelname aan bakkerswedstrijden, in oktober 2015 de zeer prestigieuze titel “Meester Boulanger” behaalde. Slechts een handvol vakgenotenin het land mag deze titel voeren. Een uitgebreide beschrijving valt hier te lezen. Maar ook de rest van het bakkerspersoneel levert kwalitatief uitstekend werk af dat zichtbaar is in het door onze klanten gewaardeerde productassortiment.

De klantgerichtheid wordt vormgegeven door de persoonlijke benadering van onze klanten in de winkels. Dankzij de zeer klantvriendelijke en enthousiaste houding van ons winkelpersoneel scoren we ook op dit punt uitstekend. Het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen wordt in toenemende mate een eis van klanten, personeel en onze omgeving. En terecht! We hebben daar niet alleen veel aandacht voor, maar proberen ook maximaal volgens de daarover geformuleerde uitgangspunten ons bedrijf te runnen. Ook hierover is op onze website het nodige te lezen.

Toekomstvisie: samen met al onze medewerkers zullen we door permanente (bij-)scholing, blijvende aandacht voor onze klanten en onze omgeving en blijvende aandacht voor de ontwikkelingen in ons vakgebied er alles aan doen om tot in lengte van jaren een gezond bedrijf te zijn waar het goed werken en winkelen is.